Tidsfördrivarn

Fredag och jag träffade Fridy inne i stan där det shoppades lite.
Jag köpte mig en klänning och tänk er, den var svart!
Åt dessutom något gott, självklart en bakad potatis. Skulle nog kunna leva på´t.
Sen blev det Grand Samarkand där jag traskade omkring i några timmar och letade present till E som fyllt 25.
Som ett avslut så köpte jag och M pizza när vi kommit hem till byn och sen satt vi som två säckar potatis i soffan tills vi slocknade.

På lördagen testade vi olika GPSer och hittade dit vi skulle tillslut. Nu minns jag in vad stället hette men fint och mysigt var det. Där fick vi både mat och tårta och hade en trevlig tid.

Söndag och det var hemskt väder ute. Ni vet sånt där tråkigt väder då man bara vill ligga under täcket och låta dagen gå.
Men vi tog tag i livet och gled ner till Macken där vi köpte föda. Sedan trotsade vi moder natur och ställde oss och fiskade. Vi fick nästan en fin gädda men sen var det inte mer, och både mina händer och fötter blev likbleka så vi fick bege oss hem.
Självklart skulle jag vara klumpig och ramla lite halvt i vattnet också.

Måndag.
Kaffe till gumma.
Raggmunk som efterrätt efter frukosten.
Ute i stormigt väder.
Ingen fisk men en sol i ögonen ibland.
Diskning som jag diskade tydligen inte ett skvatt.
Macken idag igen.
Lyckliga stigen.
Mannagryn till kvällsmat. Det var gott, men innan det var jag hungrig som en varg och tårögd som en liten flicka.


CV´n delades ut på Tisdagen.
Träffade otroligt trevliga människor.
Mötte upp med Fridy idag igen och traskade runt med blondisarna.
Åt en bakpotatis själv. Måste nästan vara vuxenpoäng att käka ute helt ensam.
Sen klappade jag en äcklig råtta, kollade på fula djur och mötte upp Tove på stan.
En kaffe fick avsluta min resa.
M kom och hängde en stund och sen fick jag rusa till buss 310.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0