Idag

Idag så lever man.
Gick upp vid halv nio och åt frukost i solen.
Flugorna ville självklart störa mig men dom lyckades inte lika bra som annars.
Ljudbok. Just Kids. Snart är den slut och det känns lite sorgligt.
Kladdade på mig lite läppstift och gled sedan ner till arbetsförmedlingen.
Där satt jag och ett tiotal 40+are. Tyckte synd om dom. Halva deras liv har redan gått och mitt har precis börjat.
Jag har hela världen framför mig. Dom har inte det längre.
Efter besöket där traskade jag ner till stället där man får lila påsar och virrade omkring en stund.
Gick hem och pratade med frugan.
Nu har jag marinerat kött och lagar lunch.
Snart tänkte jag knarka d-vitamin och sedan göra p's tält mysigt inför kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0